Azt, hogy a közösségi médiás aktivitás elengedhetetlenül fontos a vállalkozások számára, mindenki tudja, hiszen nagyjából a magyar lakosság háromnegyede közösségi média felhasználó a tavalyi statisztikák alapján.
Tehát elméletben van több mint hétmillió ember, akiket a vállalkozásod posztjaival elérhetsz, viszont ahhoz, hogy tényleg megtaláld a releváns célcsoportot, nem mindegy mit, hogyan, és mikor posztolsz. Most elsősorban az utóbbit próbáljuk körbejárni a SocialWings online marketing ügynökség remek cikkének felhasználásával.
A Facebook-posztok időzítése
Bár sokan szeretik leírni a Facebookot, mint egy olyan platformot, amit a fiatalok nem használnak, viszont még mindig 5 millió magyar profil aktív ezen a felületen, tehát a sikeres online jelenlét szempontjából továbbra is megkerülhetetlen.
Az is tény viszont, hogy éppen a fentiek okán, hogy rengetegen próbálnak érvényesülni itt, könnyű elveszni a nagy tolongásban. Szakértők szerint a posztokat elsősorban hétköznap érdemes elhelyezni, hozzávetőleg 9-14 óra között, hiszen ebben az időszakban a legaktívabbak a felhasználók, ezért az organikus elérések dinamikus növekedésére ilyenkor lehet számítani.
Ha erről az időszakról esetleg lecsúsztál, délután még egyszer próbálkozhatsz öt óra magasságában, hiszen ekkor van még egy aktív időszak, bizonyára sokan, a munkából hazafelé menet még egyszer végigpörgetik a hírfolyamukat.
A hétvégi posztok viszont jó eséllyel veszendőbe mennek, főleg vasárnap, viszont már pénteken sem lehet sok jóra számítani délelőtt 11 után.
Posztok az Instagramon
Az Instagramnak a TikTok felfutása adott egy igen nagy pofont, viszont ez is egy 2,5 millió magyar felhasználót egybefogó online tér, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni, főleg hogy az Instagram Reels videók simán versenyre kelnek a kínai közösségi oldallal: már sokkal inkább ezekben érdemes gondolkodni, mint képekben.
Nagyjából ugyanazok az intervallumok működnek itt is, mint a Facebookon, de azért van némi különbség is, amit érdemes figyelembe venni, hiszen a kedd, szerda, csütörtök hangsúlyosan alkalmas napok a posztolásra.
Ekkor posztolj a TikTokon
Már több mint egy éve a magyar piacon a TikTok előzi az Instát a nagykorú aktív profilok tekintetében, csak azért nem említettük a második helyen, hogy ne kelljen szétszakítani a Meta családot.
A fiatal felhasználók elérésére ez a legalkalmasabb felület, de már a negyvenesek is szép számmal megtalálhatóak itt.
Látszik, hogy ez nem a Meta birodalom része, mert egészen más órarend szerint érdemes posztolni rá. Itt inkább a délutáni órák működnek jobban, a legjobb eléréseket pedig szerdán és csütörtökön, 14 és 17 óra között lehet produkálni.
A TikTok felhasználók száma dinamikusan növekszik, egyre több korosztályt szippant magába, a közösség egyre bővül, tehát a posztolási stratégiát is érdemes rövid időközönként újraértékelni, hiszen mindig jöhet egy újabb trend, ami adaptációra késztethet. Viszont ezt a platformot is mindenképpen érdemes tanulmányozni, hiszen egyre komolyabb súllyal szerepel az online marketingben.